Mart 16, 2021

Kızcağızın Biri

Eskidi dünkü bütün şarkılar
Ve soldu her gün biraz Güneş
Ben büyüdüm küçülürken hayallerim
Ve kabul edelim artık gerçeği;
Yaşlanıyor annem ve babam
Ama ben büyüyünce başladım
Yatmağa annemin dizine,
Ve içime çekmeye günahsız kokusunu

Ben büyüdüm küçülürken hayallerim
Büyüyen salt bedenimdi belki de
Küçülmüş müydü ümitlerim ve kalbim
Ve tüm bunların aksine de;
Aslında tam da bu sebeple mi
Dar gelirdi bana riyakar dünya

Ben miydim artık bu kafası karışık kimse
Ben miydim bu tek başına gezen bulut
İstediğinde yağıp, kükreten gökleri
Ve sonra ardına bakmadan dönüp kaçan

Ben büyüdüm küçülürken hayallerim
O yüzden mi aşık olmak istedim
Daha yirmi yaşında gencecik bir kızcağıza
Oysa ki ne güzeldi sesi ve elâ gözleri
Zinde uyandığın bir gün doğumuna benzerdi

İstemeden yaşlandım mı ben,
Dökülen saçlarıma aldanıp
O yüzden mi dökülür sözcükler
Ararken gençliğimi gözlerinde

Eskidi dünkü bütün şarkılar
Ve soldu her gün biraz Güneş
Ben büyüdüm küçülürken hayallerim
Dudaklarında bir ninni oldu bütün notalar
Ve ben hayata dönmek istedim bir günahla
Kalbim bir ok gibi fırlasın diye ellerine
Aşık olmak istedim, daha yirmi yaşındaki
Kızcağızın birine, ve elâ gözlerine

16.03.2021
Bomonti, İstanbul